vrijdag 7 september 2007

Hamburg

Gisteravond een beetje laat geworden op de RedWood en vanochtend alweer vroeg eruit want we gaan naar Hamburg. Om 8:49 uur vertrekt de trein en de ben je anderhalf uur later in het centrum. Jammer dat het meermanskaartje pas geldig is vanaf 9 uur en toen zijn we dezelfde weg weer terug gewandeld naar de boot en daar hebben we het wakker-worden-proces verder afgemaakt.
Zo’n kaartje kostte ons uiteindelijk 7,25 euro per persoon en vaag kan ik mij herinneren dat een enkeltje naar mijn werk net zoveel kost.
Eerst ga je met de trein het NOK over. Dit gebeurt op een hoogte van 35 meter en je maakt dan een grote lus om die hoogte te bereiken. Eenmaal boven lijkt het net of je in een achtbaan zit. Het is net of je zweeft maar je voelt en hoort dat we over een spoor rijden.
En wat valt er verder over Hamburg te vertellen? Ik ben er ooit eens eerder geweest maar toen was ik alleen geïnteresseerd in de Reeperbahn maar dat is ondertussen alweer 24 jaar geleden. Deze keer heb ik mij in kunnen houden en zijn we begonnen in het dure winkelgedeelte, waar ik bijna een nieuw klokje gekocht heb maar deze uiteindelijk iets boven budget blijkt te zijn (67.500 euro), en zijn via diverse indrukwekkende gebouwen terug geslenterd naar de Hauptbahnhof.
Eindelijk weer eens uit eten en dit keer in een Amerikaans specialiteitenrestaurant.

Geen opmerkingen: