dinsdag 11 september 2007

payday

We gaan er vandoor! We zien een windgat. Even afrekenen en voortaan mag Karin dit gaan doen. In plaats van 7 dagen met stroom krijgt ze het voor elkaar om maar 5 dagen zonder stroom te betalen. En dat scheelt toch € 32,50. Kwisvraag: wat kost één nacht met stroom? Als extra vertel ik je dat de stroom € 1,50 kost.
We waren niet de enigen met dit plan, en om 10 uur was het een uittocht van boten. Enigszins met verbazing zagen wij dat de Redwood er als een speer vandoor ging terwijl wij juist dachten dat we gezamenlijk naar Cuxhaven zouden varen. Ik zal wel weer eens iets verkeerds gezegd hebben.
Maar een half uur later bleek dat ze onderweg nog diesel wilden bunkeren en lag de Redwood langs de kade en liep Liza met jerrycannen te slepen van 20 liter per stuk. Om ze van morele steun te voorzien hebben we ook aangelegd en heb ik mijn overhevelslangetje gebruikt om het karwei iets te versnellen.
Nu lijkt 67 km op de racefiets een peulenschil maar met de boot duurt dat 6 en een half uur. En na een tijdje weet je niet meer hoe je zitten moet. Vandaag wel lekker weer en gelukkig in Brunsbüttel (zoals gebruikelijk) een snelle schutting. En precies op tijd om met stroom mee naar Cuxhaven te varen. Echter niet genoeg rekening gehouden met de wind. Voor de sluis 3BF, na de sluis oplopend tot 5BF. Tegen. Dus hoge golven. Dus een nat pak.
Nu weten we weer wat het is, stroom tegen wind.

4 opmerkingen:

Frans zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Frans zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Frans zei

Ik kom ik tot de conclusie dat het tarief voor een nacht mét stroom € 12,50 is.

7 dagen met stroom: 7 x € 12,50 = € 87,50
5 dagen zonder stroom: 5 * € 11,- = € 55,-

Verschil: € 32,50

q.e.d.

Frans zei

Kwisvraag: hoeveel douchekaarten kun je kopen voor € 32,50?
(zie: Douchen)